Saturday, August 9, 2008

Pengkhianatan UMNO terhadap orang Melayu.

Ada banayak perkara yang bagi aku merupakan pengkhianatan utama UMNO pada bangsa melayu. Bangsa yang menjadi penyokong utama dan asas perjuangan mereka hingga ke hari ini.
Antara hutang@perkhianatan utama itu ialah:

1. Penghakisan kuasa Sultan.
Sebelum Che Det memgang tampuk kuasa negara Sultan-sulatan dan raja2 merupakan antara tiang seri atau barisan pembelaan terakhir bagi orang melayu dimana yang Dipertuan Agong memiliki kuasa veto khas untuk menolak sebarang pindaan terhadap perlembagaan dengan tidak meluluskan @ menandatangani pindaan tersebut.
Tetapi Che Det dengan menggunakan kesempatan terhadap krisis @ masalah yang ditimbulkan oleh sultan2 ini berjaya memaksa baginda sekalian menyerahkan sebahagian kuasa mereka pada parlimen. Jadi, jika ditakdir kan tuhan 1 hari nnt kuasa di parlimen akan lebih berpihak pada org bukan bumiputera mcm yg hampir berlaku selepas pilihanraya kali ini maka hak2 & keistimewaan org melayu didalam perlembagaan akan terancam.

2.Ketiadaan undang2 hudud.
Pada masa kini didalam perlembagaan malaysia, agama anutan seseorg itu hanya dapat ditentuka oleh ibu bapa sehingga umur 18 tahun shaja. Selepas itu jika individu itu ungin menukar agama nya maka ia berhak tanpa dapat dihalang oleh sesiapa. Peruntukan ini sebenar nya banyak merugikan org islam yakni org melayu itu sendiri diaman kesucian islam itu dapat diperkotak katikkan oleh mualaf yg memeluk agama islam tanpa niat yg suci. Dimana mereka boleh kembali ke agama asal mereka jika tidak suka lagi dgn islam. Disamping itu peruntukan ini juga hanya akan dapat membantu musuh islam yg tidak pernah putus asa untuk menarik umat islam ke agama mereka. Hasil nya org yg mempunyai pegangan agama yg nipis akan mudah menukar agam a mereka tanpa sebarang halangan dari segi undang, yakni hudud. Ini kelemahan undang2 yg menyebabkan org seperti Lina Joy berani bertindak secara terng-terangan mengisytiharkan diri nya bukan lagi muslim.

3.Penghakisan jati diri bangsa melayu.
Hari ini kita dapat lihat jatidiri bangsa melayu itu semakin lama semakin hilang, sains & matemaik tidak lagi dalam bahasa melayu, papan tanda jalan sudah mula menggunakan bahsa asing,tulisan jawi sudah hampir pupus di bumi melayu ini dan sifat kesusilaan & kesopanan melayu itu hilanh dikalangan remaja yg terpengaruh dgn budaya barat.Anak gadis kita dgn sewenang2 nya di usung oleh org asing, dalam keadaan mabuk,khayal dan pelbagai lgi yg menunjukkan betepa rapuhnya jatidirir yg patut dimiliki org melayu kita. Apalah nasib melayu.

4.Penghakisan melayu dari bandar2 utama.
Kita dapat lihat hari ini obilangan orang melayu di pusat bandar sudah semakin berkurangan. melayu hanya ada di pinggir bandar. Jika dulu terdapat banyak golongan orng melayu yg menetap di kampung setinggan, hari ini bilangan mereka mulai berkurangan.Melayu ditolak dari pusat bandar ke pinggir seperti sg buloh,rawang,kajang dsb. Sepatut nya sebagai pejuang nasib org melayu umno seharus berjaya memastikan keahdiran bumiputra di bandar dapat menunjukkan siapa tuan di bumi ini, bukan ntya bangsa asing seperti cina dan pendatang luar.
Nasib melayu yg tggl dipusat bandar adalah tggl di rumah2 flat DBKL dan PBT lain yg mereka sewa bkn miliki.

Beginilah nasib bangsa yg negara ini mereka kuasai dan pimpin tetapi terus tertindas se olah2 mereka merempat di negeri asing.Pejuan pembela nasib bangsa melayu yang sebenar nya pengkhianat besar. (Umno, majulah untuk org asing)

No comments: